hari-hari kemenangan

Assalamualaikum... salam pembuka bicara
aku sebuah blog. aku sebuah blog. aku sebuah blog.

ramadhan, bulan kemenangan - itu lah yg dipegang umat islam dari dulu hingga sekarang. seawal jam 8 pagi semalam, tuan ku telah berjumpa dengan supervisor final year project (fnp) beliau, setelah beberapa bulan tidak berjumpanya. oleh sbb yg demikian, tuan ku dan rakan2 nya mendapat tazkirah percuma di bulan ramadhan ini. tuan ku bkn tidak mahu berjmpa dengan supervisornya tetapi merasakan sukar utk berjumpa apatah lagi bila tiada progress pada projeknya.

malamnya, dengan perasaan sedikit insaf tuan ku dengan ceo nya telah meluangkan sedikit masa utk fnp mereka. tuan ku membantu ceonya membangunkan mobile application (tajuk sistem rahsia sbb tuan ku dan ceonya akan menjual sistem tersebut kepada organisasi yg berkenaan: company secret :P) dan akhirnya berjaya membangunkannya dengan perasaan sungguh gembira.

hari ini, mobile app tersebut yg dibangunkan utk windows mobile pocket pc telah dibawa ke ofis dan ditunjukkan kepada 2 orang ceo syarikat rakan tuan ku yg kini sedang join venture bersama2 membangunkan sistem permohonan pinjaman tekun nasional. kedua2 mereka terkagum melihat sistem tersebut dan bersetuju utk meneruskan join venture di masa hadapan (atau dlm erti kata, bg projek) dengan tuan ku dan ceonya di bidang yg melibatkan pembangunan aplikasi mobile.

dan pada tuan ku bersetuju, bulan ramadhan sememangnya bulan kemenangan.


pembelajaran yg boleh diperolehi dari post ini:
siapkan la final year projek dari awal, sblm dapat projek2 lain yg lagi besar. jgn pandang duit je smpai failed di final sem

0 Response to "hari-hari kemenangan"