Outbrain

Assalamualaikum... salam pembuka bicara
aku sebuah blog. aku sebuah blog. aku sebuah blog.


i should wrote this post/review long time ago. it's a part of 'way to say thanks' to them since i use their service. but i'm not sure to write it in English or Malay. ermm... i goes for Malay :D *coz so many others had explained it in english

aku xsure korang penah nmpak or tak bintang2 kt bawah blog aku tu *dh berbulan ada kt situ sbb slalu aku prasan wani jer yg akan tekan bintang2 tu *ianya bole ditekan jika anda nk tau. try to mouse over the stars... see? ianya berbahasa melayu! *sila berbangga dgn bahasa melayu kerana bahasa jiwa bangsa.. dan kerana ayah sy cikgu bahasa melayu :P

bintang2 tu adalah utk rating each post yg ada pd aku. so if u hav time bole la tekan2 bintang tu. service ni provided by outbrain. few months ago tuan ku n wani telah bekerjasama utk translate kan benda tu from english to malay. *aku sengaja buat benda tu dalam bahasa melayu 'yg betul' wpun nmpak cm nerd gile :P susah jugak sbnrnya keje mentranslate ni, but just given back help to the internet community :)

personally, aku ske outbrain. bintang2 diaorg pun nampak lawa :P bole digunakan di blogspot, wordpress n typepad. owh, korang xpayah register pun utk guna servis tu. tp klu korang register korang leh tgk blog report. n bole letak byk blog dlm satu outbrain account. n klu korang guna feedburner utk rss, outbrain jugak sediakan service utk feedflare.. best kan ;) currrently support for 30 languages!

anyway, anyhow.. thanx to outbrain for providing the service. i heard google is building the same component for blogspot but i guess it will never be the same as outbrain. interested? surf now at http://www.outbrain.com

Tuan ku kata...
bezanya org melayu ngan omputih: omputih suke share ilmu and tolong menolong.. org kte x.. ada ilmu lagi nk kedekut.. nk macam2 dari internet, tp apa yg kte ada xnk share kt internet... 

pengajaran dan iktibar yg boleh diambil:
jgn harapkan org lain bagi kt kte klu kte xnak bg kt org lain ;) so klu kte nk ada healthy community, silalah bantu membantu dan sharing men-sharing

3 Response to "Outbrain"

  1. wani ezryl * says:
    27 September 2008 pada 7:28 PG

    ha a bintang2 dia memang lawa (outbrain, u did a good job! xD) bahasa komputer tukar ke BM memang pelik pun hahaha. tp xpe, pelik tu menarik :D

  2. Nadia Nor says:
    27 September 2008 pada 8:01 PG

    wah...saya nampak real names di situ...benarkah?

    ahaha...sebenarnya memang habit takkan usik bintang rating tu untuk memana site pon (star-phobia kah?) kejam kejammm XD

    oh oh and good work korang, menterjemah ke bahasa Melayu!!
    *two thumbs up plus orang lain punya thumb jugak*

  3. Author says:
    27 September 2008 pada 5:05 PTG

    wani --> sbb tu xske guna bahasa melayu utk perkara berkaitan komputer :P

    nadia --> mmg ianya real name.. ini dipanggil publisiti percuma :))