Bile xde perancangan...

Assalamualaikum... salam pembuka bicara
aku sebuah blog. aku sebuah blog. aku sebuah blog.


sblm tlambat, hepi new year sume.. :) and yes, mlm td telah pg untuk menembak bungapi tanpa sbrg perancangan... tuan ku pg ngan zaeem, member photog yg baru.. so ni la hasilnya, bungapi new year dr putrajaya, yeahhhh!


Tidak Kesampaian

yer, itulah dia gmbar firework without firework... tepat jam 12 mlm, kedengaran bunyi bungapi.. jauh dari blakang, dr mines gamaknya. tetiba terdengar bunyi heller polis "harap maaf, malam ni xde bungapi...". cis, hampagas tul... nape mesti tunggu 12 tepat br nk bgtau, tidakkkk!

then pg ni parents tuan ku turun shah alam.. n ajak makan pizza bersama2 (sori emberg, xde pizza imam di korea :P). "jmpa kt pizza tesco biasa shah alam", msg abg tuan ku. maka tanpa segan silu tuan ku pun merempit ke shah alam. memandangkan ni first time tuan ku pg tesco shah alam, maka xterjumpa plak pizza hut kt situ...

Pizza Hut
berikut adalah rentetan sms yg berlaku antara tuan ku ngan adiknya, fiffy semasa mencarik pizza hut:
Fiffy: "Tunggu kt pintu masuk" *ish, pintu masuk mne nk tunggu... kan ke ada byk pintu masuk.
Tuan ku: "Kt food court la kot senang"
Fiffy: "ok, tggu kt kedai kuih kt foodcourt tu" *mne plak kedai kuihnya ni...
Tuan ku: "awk kt ne? sy kt poh kong"
Fiffy: "poh kong??? owh, ok2 nmpak"

selang 2 minit, adik tuan ku xsmpai2... tetiba abg tuan ku kol "weh, lu kt tesco 1 tingkat ke 2 tingkat???"... lorgh, tuan ku pg tesco yg salah rupanya, mana la tau kt shah alam ada 2 tesco. patut la carik pizza hut xjumpa2... cissss!

after mkn2, bergerak la tgk umah baru abg tuan ku. beliau akan pindah ke sana bln 2 or 3. tp xdpt masuk umah, sbb kunci umah kne amik kt show house n diaorg cuti arini. ade ke show house bole cuti time org len cuti... ni pun sbb xde perancangan ler ni!

Umah Anan

Tuan ku kata...
jangan amalkan amalan di atas, wpun biasanya adhoc punya perancangan le yg berjaya xD oh, congrats kt ikmal yg bjaya mendapat result yg cemerlang dlm pmr wpun x se'cemerlang' 2 org abang dia yg paling atas tu, yg terlebey cemerlang :P

pengajaran dan iktibar yg boleh diambil:
betul la org kte, failed to plan is plan to failed

6 Response to "Bile xde perancangan..."

  1. wani ezryl * says:
    2 Januari 2009 12:59 PG

    ko kalau sesat di mall2 shah alam silakan msg sy. sy akan tunjukkan ko jalan.. ahaha :P

  2. eM-BerG says:
    2 Januari 2009 6:45 PG

    dem pizza sedap

  3. ch|nan Says:
    2 Januari 2009 9:18 PG

    blog...tlg bgtau tuan ko...mintak dia emailkn gambo umah baru 2...tq

  4. zaeem zakaria says:
    2 Januari 2009 9:22 PG

    itula pengajaran bagi kite..planning last minute..last-last kene kelentong dgn pak polis...paling cannot go,tepat pukol 12 baru la dieorg nak sebok-sebok umumkn ketiadaan bunga api pada hari itu..adessss..

  5. en_me says:
    7 Januari 2009 4:26 PTG

    chanteknyerrr gambar padang tewwww.. salammmz

  6. Tanpa Nama Says:
    23 Januari 2009 3:38 PTG

    wahaha..aku hengat aku jer yg kene tpoo...last minute p putrajaya.. saje2 je..tgu2 xde plak bunge api...lain kali inform la wal2..bodos...pastu aku pun blk ampang dgn bodonyer n sempat lak angkut membe aku kt putrajaya tdo rmh aku skali...