wat a day...

Assalamualaikum... salam pembuka bicara
aku sebuah blog. aku sebuah blog. aku sebuah blog.


tuan aku duk kt opis skrang. arini dia pg opis, nothing special happen, and nothing routine happen, which mean nothing happen. so bila pukul 5, tuan ku pun buat routine dia, pg solat, pastu agak2 520 dia pun gerak balik. bawak la moto laju2, ngan harapan dpt tgk dragon ball kt channel 715, pkl 6ptg. sbb smalam tuan ku xdpt tgk sbb pg upm.

dlm 545ptg cmtu, smpai le rumah. br jer on laptop nk surfing-surfing, tiba2 dpt kol dari bos dia. "Farid, kt opis ada masalah tu. diaorang pun baru kol aku. aku dh kt seremban dh ni..". aduss, hampehnya. tuan ku baru je nk rehat dh kena gi opis balik. akhirnya xdpt gak tuan ku tgk dragon ball.

smpai je kt opis, tuan ku trus jmpa ngan pengurus kt situ. tanya apa prob. dia kata ada mslh ngan sistem. tuan ku pun betulkan la. guess wat? xsmpai 2 minit pun repair, nk tggu pc on lg lama. tapi tu la, klu xdtg opis xleh nk betulkan plak. mb pasni tuanku nk buat Virtual Private Network (VPN) kot antara umah ngan opis. xde la jadik cmni lagi!


pengajaran dan iktibar yg boleh diambil:
ntah la.. ape ek pengajaran dia? mgkin pasang VPN antara umah ngan opis kot... leh ke?

0 Response to "wat a day..."