the new taste


Assalamualaikum... salam pembuka bicara
aku sebuah blog. aku sebuah blog. aku sebuah blog.


tuan ku buang masa skit ngan mengupdate gui aku (aku ialah sebuah blog)...
biasanya tuan ku guna RSS jer utk check blog org lain,
but somehow beliau rasa xsemua org guna RSS utk baca blog,
so to appreciate readers aku, tuan ku update gui aku.

tuan ku kata susah gak nk update aku, walaupun just copy template dr internet..
sbb kt blogger ni ada 2 cara nk update gui,
satu guna xml (which is the easiest), satu lagi guna edithtml...
memula tuan ku nk guna edithtml, sbb leh bg special touchup n design...
tp pas tu ada problem nk manage content, sidebar2 kt diri aku ni..
so dia pun amik keputusan utk guna xml jer...

bila update guna xml, sidebar2 lama kt tepi tu sume hilang..
so terpaksa recover blk... nasib baik ada window yg memaparkan gui lama lagi, so just copy and paste jer..

so, this is the version2 of me... :)


pengajaran dan iktibar yg boleh diambil:
sometimes bila kita dh lama dgn satu2 benda tu, kita akan start boring.. well, do something new so xboring things won't be boring anymore :)

0 Response to "the new taste"