Brotherly L*ve

gmbr tuan ku ngan abg beliau kt x-sekolah tadika mereka  yg telah pupus

Assalamualaikum... salam pembuka bicara
aku sebuah blog. aku sebuah blog. aku sebuah blog.


Brotherly L*ve, guess ape nilai bagi pembolehubah * ?
well, klu korang tanya kt adik2 korang sure dia xmengaku dia sayangkan abg dia...
Tuan ku? dia pun mesti x mengaku punya, ego lelaki ni lebeh, mana boleh mengaku...
Klu mengaku pun takut dicop sebagai gay, hehe.

Td tuan ku ngan abg dia br makan dinner, lauk dr kampung.
Dari Khamis smpai ptg Ahad (harini) abg tuan ku xde sbb blk kg,
uruskan psl perkahwinan dia kt Johor. So spanjng aritu tuan ku duk sorang2 jer jaga umah.

Hujan lebat kt luar, so sure Astro xdpt memberikan perkhidmatannya spt biasa.
Tuan ku amik laptop, pasang kt stereo, play iTunes. Then dgr lagu pertama, 
Samson - Kenangan Terindah.

Ntah cmna tetiba tuan ku rasa sayu plak dgr lagu tu.
Dengan cahaya kuning lampu kalimantang (sbb dibalut plastik kuning) yg romantik,
tuan ku dpt rasakan the precious moment tu akan hilang,
bcoz xlama lagi abg tuan ku akan kawin, pindah n jaga bini dia plak.
Xde lagi kenangan duk umah bujang sama2, masak sama2 almost every night, pg shopping beli brg2 keperluan umah sama2, bertukang sama2, kemas umah sama2, mengecat sama2, main golf sama2, balik kg sama2, jln2 sama2, and byk lagi bersama2.

Aku xtau org lain rasa cmna, but wpun kengkadang tu tuan ku and abg dia bertengkar or xsebulu, but tuan ku tau that it was for his own good. Tuan ku masih ingat satu gmbar masa kecik, waktu tu usia dia 2-3 tahun, abg tuanku bw dia naik basikal roda 3. Ibu tuan ku kata, abg tuan ku sayang kt tuan ku. susah nk percaya sbb benda tu xnmpak, and lagipun bfore this tuan ku n abg dia xrapat n jarang jumpa especially tahun 1997-2002 sbb abg dia blaja jauh.

Well, ucapan tuan ku utk abg beliau yg akan kahwin xlama lagi,
"Semoga berbahagia, hav a good family, sorry and thanx for everything. Wpun lu br beberapa hari xde, gua dh rasa bosan gile n missing lu. Gua tau gua slalu malas nk buat keje, malas bayar bil (hehe), sbb gua tau lu ada. Pasni lu dh xde, gua tpaksa wat sume tu sendiri. Bkn xreti cuma malas. Thats why bila paip toilet tu patah (sbr wani, aku akan buat tag ko suruh tu sbb aku superhero yg mampu patahkan paip toilet :P) , gua beli tools n pasang sendiri (siap buat smbungan utk paip kedua lagi) sbb gua tau pasni for sure sume benda gua kena wt sendiri (bfore gua kawin ar kan :P). Btw, gua tujukan lagu Samson tu utk lu, wpun bunyinya cm agak 'geli' la kan :P. Last but not least, hope each and every moments together xkan pupus ditelan zaman... Luv u too"


pengajaran dan iktibar yg boleh diambil:
Korang ada org yg korang sayang kan? Bgtau dia bfore terlambat, sementara korang masih berkesempatan utk bagitau... and percayalah, wpun korang adik beradik xsebulu, air dicincang xkan putus

7 Response to "Brotherly L*ve"

  1. bzz says:
    23 Mac 2008 pada 11:29 PTG

    Hahahahaha....

    Terasa mahu ditinggalkan ka?

  2. Author says:
    24 Mac 2008 pada 1:46 PG

    hehe,
    xpe la bzz, pasni kita berdua jela pg main snooker n lepak kedai mamak smpai pg sbb diaorg dh x bujang dh, haha

  3. bzz says:
    24 Mac 2008 pada 10:53 PG

    takut tak bujang kat luar tapi bujang dihati. Tu bahaya dia org dia org ni. Bukan boleh percaya 2 org tuh...

    Hahahaha...

  4. Em Berg says:
    24 Mac 2008 pada 4:15 PTG

    berbau gay siot post kali ni...
    nnt hg kawen den bwat plak post camni

  5. Tanpa Nama Says:
    25 Mac 2008 pada 5:01 PTG

    huhuhu...sedey gak baca post lu kali nih..btol la kn...kenangan nih gua rsa xdpt nk jmpa lg dh pas2 nih..heheh..xper beb...gua akn ttp dtg umah lu sbb nk tumpang basuh baju...hehehe...
    owh..sayang gak lu kt gua eh...hehehe...btw...barang2 dapur yg gua beli semlm 2 gua bajet ngam2 smpi gua kawin...kalo xcukup nnt lu tambah eh..huhu...
    gua nk wish gak kt lu nih...jaga diri..jaga umah..jagakn moto gua..jaga awek...n jaga hubungan ngan jiran...
    luv lu gak..
    chow!!

  6. Tanpa Nama Says:
    27 Mac 2008 pada 4:04 PTG

    Hujan - Pagi Yang Gelap

    Lebih tua dariku
    Harap sabar menunggu
    Kepulanganmu ku tunggu
    Bukan maksudku mendiam
    Tiada niat menyimpan dendam
    Hakikatnya rindu yang mendalam
    Jalan ini kan membantu
    Hari esok siapa yang tahu
    Kata ibu dengar sahaja
    Cerita hanya kita berdua
    (Chorus)
    Pagi yang gelap
    Kini sudah terang
    Aku adikmu
    Dan engkau abang
    Aku amat merindui kamu
    Pagi yang gelap
    Kini sudah terang
    Aku adikmu
    Dan engkau abang
    Inginku ulang ke masa dulu
    Tak akan putus hubungan kita
    Tarik nafas lega kerna aku tak apa-apa
    Jalan ini kan membantu
    Hari esok siapa yang tahu
    kata ibu dengar sahaja
    cerita hanya kita berdua

  7. Author says:
    28 Mac 2008 pada 5:52 PTG

    ni sape abg sape adik ni??? :P