Berat badan tunggul

Assalamualaikum... salam pembuka bicara
aku sebuah blog. aku sebuah blog. aku sebuah blog.


"hah! mana mungkinnn!!! belum pernah lagi berlaku dlm sejarah.. betul ke ni???"


terkejut tuan ku melihat angka 55 berputar ke tengah. belum pernah lagi seumur hidup beliau, berat badannya meningkat sehingga ke 55KG. Biasanya 50KG jer, paling tinggi pun 51KG, esknya turun balik....


Tuanku kata...
aku rasa aku xde la byk sgt makann lately... mgkinkah kerana aku bahagia????


pengajaran dan iktibar yg boleh diambil:

Pengiraan BMI = Berat badan (kg) / [ Tinggi (m) * Tinggi (m) ]


Berat badan pada tahap
Kedudukan Berat Badan
< 18.5
Kurang berat badan
18.5 - 25
Berat badan Unggul
25 - 30
Berat badan berlebihan
> 30
Obesiti

3 Response to "Berat badan tunggul"

  1. wani ezryl * says:
    4 Mei 2008 pada 3:56 PTG

    tu formula tu ko kne letak kurungan kt m*m. ;] kg/(m*m)

    farid gemuk weh [padahal xpon kn. hahaha]

  2. Author says:
    4 Mei 2008 pada 5:27 PTG

    owh, terlupa plak nk buh bracket.. hehe

    berat badan aku skang berat badan unggul.. wuhuuuu :P

  3. wani ezryl * says:
    5 Mei 2008 pada 10:43 PG

    kite kurg berat T_T

    :P