Jadi VIP kejap

Assalamualaikum... salam pembuka bicara
aku sebuah blog. aku sebuah blog. aku sebuah blog.


arini buat julung kalinya aku nk cerita pasal berkenaan makanan, bersempena bestday mama wani yg ke 24 arini (hepi bestday wani).


beberapa ari lepas tuan ku pegi subang prade kt subang (of course la kt subang!)... oleh kerna perut beliau lapar, beliau telah singgah utk makan pizza yg paling murah skali di pizza hut. then a waiter came...

"Welcome sir, we are currently promoting for pizza starbites and it is very delicious. bla bla bla... I'll leave you the menu here and you can called me when you're ready. :)"

adus.. annoying tul la mamat ni... nk promote plak... so bila nk amik order, tuan ku panggil org lain.. hehe. pas menu diorder, and pre-dishes smpai, then came the first waiter again...

"This is your pan pizza sir. Be careful coz the pan is still hot and it might hurt you. enjoy your pizza sir. Anything else I can help?"

wow... xpenah lagi ada kedai makan memberikan nasihat kt tuan ku suruh berhati2 ketika hendak makan. This is way beyond thought! after abis makan, the same guy came again...

"So how are our dishes sir? Are there any order left? bla bla bla again..."

Turn out the guy is the manager of the outlet. Tuan ku just can't believe dat he is willing to do the waiter's tasks. And after look around, the manager treat all the customers there the same nice way.

And pas mkn tu, jln nk masuk kt pintu parkson... pak guard tu tegur "Good afternoon sir..". wah, ttiba rasa cm VIP plak arini!



Tuanku kata...
Xsempat nk tanya nama manager tu. but mmg aku kagum ar ngan dia... dia buat customer rasa cm VIP and their first priority. Wpun start cm a bit annoying, tp rupanya niat dia baik. Klu ada sesapa org kuat pizza hut baca blog ni, aku nk cadangkan supaya dia naik pangkat, boleh ke?? Nama dia aku xtau, tp aku dtg tu dlm kul6 pm cmtu. Thanx to him, I enjoy my pizza more :)

btw, pizza hut leh order online skang guna maybank2u (iklan free aku bg kt pizza hut!)

*Klu seseorang tu buruk perangai, aku cerita... klu seseorang tu baik perangai pun aku akan cerita gak!

pengajaran dan iktibar yg boleh diambil:
Hancur badan dikandung tanah, budi baik dikenang juga... so layan la org spt dia seorang orang :)

6 Response to "Jadi VIP kejap"

  1. Em Berg says:
    21 Jun 2008 pada 1:09 PTG

    waa.. nak mkn pizza gak..
    xper... seminggu lagi... waaa

  2. Zainal Abidin says:
    21 Jun 2008 pada 2:31 PTG

    wha...xcete pun smlm, huhu, takpe2, nanti aku kaya raya, aku belanja la korg plak eik..hehe...bile nak kaya pun xtau :P

  3. wani ezryl * says:
    21 Jun 2008 pada 9:53 PTG

    terima kaseh daun selaseh kerana mendedicatekan entry utk kite wahhaha (terasa jugak spt VIP keh3) :PP

    tu la, best je kan kalau orang kedai serve kite baik2 camtu. memang patut dinaikkan pangkat & dimurahkan rezeki. sgt salute sebab penat woo dia kerja pagi sampai malam nak layan macam2 orang.

    so.. good ppl deserved to be treated well. ahax. (ko la tu kan dalam cerita ni :b)

  4. Author says:
    21 Jun 2008 pada 10:23 PTG

    emberg --> pizza kt sini HALAL!!!

    jaynal -->mmg xnk cite kt ko, nnti ko suh aku bungkus baki bwk balik rumah :P

    wani --> ko kan 'mama', mestila dpt VIP treat :)

  5. Tanpa Nama Says:
    22 Jun 2008 pada 12:14 PG

    hua...bgs nye pza kat subang tu...tp bgs lagi pza hut kat ambarukmo plaza...sbb p sane sure jmpe mas yg ensem n bg baloon bntok teddy tidy...hahha...owh smpai hati x reply sms dari saya...x papa..nnt lebaran,gue ketok kpale kamu..huhuu...btw nih gne laptop baru..huuhu...

  6. Author says:
    22 Jun 2008 pada 12:32 PG

    wah, leh suggest kt pizza hut tu. bg belon bentuk tedi bear :P

    sms xreply sbb xde kredit dong.. sorip.. hehe. ala, dh beli laptop baru, xyah pk2 lagi dh :)