balik penang edisi abang ku kahwin

Assalamualaikum... salam pembuka bicara
aku sebuah blog. aku sebuah blog. aku sebuah blog.


ok, mari mulakan cerita...

weekend aritu tuan ku balik penang disertai bersama ejoy n fizi sbb abg tuan ku kahwin (sblh lelaki). bila smpai, ramai sanak saudara sudah ada..

DSC_0006

oleh sbb smpai agak awal, mereka bersepakat utk ke pulau melawat rakan mereka nabil discozmate yg patah kaki eksiden 2 bln lepas

DSC_0235

mereka turut pergi ke QueensBay Mall berjalan2 seketika..

DSC_0254

semasa balik, fizi menangis2 ckp nk naik gak feri sbb dia kta feri adalah bukti dia pg penang

DSC_0266

keesokkan harinya ramai orang dtg ke jualan gudang majlis kahwin tersebut

DSC_0010

opps, salah gambar plak... gmbar yg betul di bawah ni

DSC_0096

ptg tersebut, mereka pun kembali pulang ke kl...

Tuanku kata...
- ramai diantara tetamu adalah cikgu2 adik beradik tuan ku (pengetua2 sekolah lama aku pun datang gak, errkk)
- aku smpat potong rambut pada pagi sblm event sekaligus menjadikan rambut aku tercacak
- sehingga pukul 12.00 tghari, pengantin masih lagi lepak kt bilik memakai tshirt pagoda
- kami telah terjumpa spa di penang yg bernama 'Ejoy Spa' 
- dpt berita cekudut telah mati sakit semasa kami berada di penang. kena berkabung 3 hari ni...

pengajaran dan iktibar yg boleh diambil:
- lawati lah rakan2 anda
- naiki lah feri bila ke penang
- datanglah ke majlis kahwin rakan2 anda
- jgn bw moto laju2... klu nk laju pun jgn smpai eksiden k
- pastikan anda mengenali x-cikgu2 anda terutamanya pengetua, penolong kanan, dan guru kelas jika bapa atau ibu anda juga merupakan seorang cikgu. klu x kantoi!

10 Response to "balik penang edisi abang ku kahwin"

  1. wani ezryl * says:
    18 Ogos 2008 pada 11:28 PTG

    pengetua2? sekolah ko byk kali tuka pengetua ke? xD

  2. Em Berg says:
    18 Ogos 2008 pada 11:40 PTG

    kronologi penceritaan yg baru...
    melalui gambar...
    menarik!!

  3. Author says:
    19 Ogos 2008 pada 9:55 PG

    wani --> yer, pengetua2. sbb masa aku skola dulu pengetua first tu bersara maka bertukar pengetua yg baru

    emberg --> sila la meniru jika menarik :P

  4. Eiyna says:
    19 Ogos 2008 pada 2:37 PTG

    waaaa...besnyer naik feri...nak ikut gakkk!!!

  5. Tanpa Nama Says:
    19 Ogos 2008 pada 4:23 PTG

    aiks.. kak ieyna tak follow ke nek ferry.. cam org kat perantauan je =( erm.. cam best je majlis.. nape lar korg sume ske wat majlis diwaktu saya takde.. ini satu kekejaman... nnt waktu awit,pp,yanti,faezah,ping,faezah n len2 make sure msa saye ade tau.. for sure lar mase saye bina istana kaca saya ade =) nnt akan ku pastikan semuanya ada insyaAllah...

  6. Em Berg says:
    19 Ogos 2008 pada 7:39 PTG

    dr raiz... naper nama saya xde kat situ?
    so sy bleyh kawen masa awak xde kan?
    yezza~~ sok gak kawen

  7. Tanpa Nama Says:
    20 Ogos 2008 pada 10:09 PG

    naik feri, berlari-lari dengan senang hati... xD

    farid, ina merayu nak naik feri tu... bawak lah die... 70 sen je... ke dah naik harga? ;p

    [70 sen adalah harga ketika aku lepas SPM dulu... ;p]

  8. Author says:
    20 Ogos 2008 pada 11:30 PG

    eiyna --> maka yg demikian ikut la saya blk penang :P

    dr. raiz --> silalah sponser majlis perkahwinan, pasti anda akan diutamakan :P

    kaizen --> naik feri 80sen kot skang klu pejalan kaki

  9. ejoy trailblazr says:
    21 Ogos 2008 pada 10:00 PG

    hm.. satu perjalanan yg menarik bersama blankqo, fizie, zeti(atau yanti), emberg, in dan seluruh warga keluarga farid yg kami kunjungi(especially pengantin nan & isteri).. owh, tidak dilupakan abe G & ejoy spa :-p )

    *myvito telah menaiki jambatan pulau pinang dan feri (lupe nama feri tuh).. next time,ada berani ka myvian2? he he he

  10. Author says:
    21 Ogos 2008 pada 10:34 PG

    ejoy --> kta naik feri pulau undan aritu.. huhu